۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

دروغ کاخ سفید به سنا / جاسوسی از همپیمانان آمریکا ادامه دارد

دروغ کاخ سفید به سنا / جاسوسی از همپیمانان آمریکا ادامه دارد

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا اعلام کرد کاخ سفید به وی اطلاع داده که واشنگتن جاسوسی از همپیمانان این کشور را متوقف کرده، اما اظهارات مقامات دولتی ایالات متحده نشان می دهد که شنود مکالمات و رصد فعالیت های آنلاین از سوی آژانس امنیت ملی این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، سناتور "دایان فاین استاین" اعلام کرد کاخ سفید به وی اطمینان داده که آژانس امنیت ملی آمریکا جاسوسی از همپیمانان واشنگتن را متوقف کرده است.

این اظهارات فاین استاین در واکنش به افزایش تنش ها میان آمریکا و همپیمانانش به ویژه فرانسه و آلمان و همچنین اسپانیا در خصوص جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان و مقامات بلند پایه این چند کشور، ایراد شده است.

هر چند رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با جاسوسی از همپیمانان این کشور مخالفت کرده، اما بر لزوم انجام جاسوسی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.

اما در واکنش به این اظهارات، "کیتلین هایدن" سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد که نمی تواند اظهارات فاین استانی در خصوص توقف جاسوسی از همپیمانان آمریکا تایید یا رد کند.

از سوی دیگر "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت : اگر بخواهیم امنیت همپیمانان و شهروندانمان را تأمین کنیم باید همچنان به این روش (جمع آوری اطلاعات) ادامه دهیم. این کاری است که نهادهای اطلاعاتی ما آن را خیلی خوب انجام داده‌اند اما با این وجود نگرانیها در این مورد در نشست های سیاستگذاری لحاظ خواهد شد.

 

کد خبر 2164724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha